HTML

Ne dőljünk be az ingyenes SEO ajánlatoknak. De mikor gyanakodjunk?

A szaktudást meg kell fizetni. Ami ingyen van, még lehet jó, de az igazán profi szolgáltatás bizony pénzbe kerül. Az ingyenes beetetés viszont a kéretlen levelek legnagyobb fegyvere.

seo.png

Ma Nagy Katalin nevével érkezett egy email, mely egy teljesen ingyenes linkcsere lehetőségre és keresőoptimalizálásra hívta fel a figyelmem.

Rutinos internet felhasználóként rögtön átfutottam a weboldalukat és annak forráskódjából kiderült, hogy az ismert magyar spammer, Szép Etel levele érkezett, csak más néven. (Köszönet a magyarspammer.com oldalnak a remek gyűjteményért.)

Átlépve a saját szemfülességem tényén, elgondolkodtam, hogy mondjuk egy átlagos üzlet- és weboldal tulajdonos nem dőlt volna be neki. Valószínűleg igen. A honlapjuk korrekt, a szöveg logikusnak tűnik. Persze csak első látásra.

Ezért mondom azt, hogy minden hasonló ajánlatot nagyon tüzetesen meg kell vizsgálni, és csak azután dönteni. Mert a vége átverés lehet és csúnya anyagi bukta. A legvégén meg csalódunk egy szolgáltatási szektorban, ahol pedig vannak becsületes szereplők is.

A legrosszabb az, hogy a kamu, ingyenesnek hirdetett és spam üzenetekben terjedő ajánlatok aláássák a korrekt szolgáltatók jó hírét. Még azokét is, akik egyébként jó áron adják munkájukat vagy szaktudásukat.

Mert akikkel mi dolgoztattunk, honlapkészítés-webgrafika csapattal, a honlapkészítés közben korrektül elmondták a SEO, a keresőoptimalizálás alapvető szabályait, naprakészek voltak a jelenlegi Google előírásokban. Segítségükkel a befektetett energiához és időhöz képest a honlapunk elég jól hasít.

Mindezek mellett kifejezetten hangsúlyozták is, hogy csak a honlap szerkezetében és az üzemeltetés alapjaiban tudnak segíteni, a komolyabb SEO dolgokhoz keressünk speciálisan ezzel foglalkozó céget, és rakjunk le nekik egy komoly pénzösszeget. Mert a tutit ők adják.

Mire érdemes figyelni a különböző linkcsere, SEO és Google találat növelő hirdetéseknél?

Mindenképpen gyanús, ha a saját weboldaluk a Google keresésében nem, vagy csak fizetett hirdetésként jelenik meg.

Logikus, ha saját magukat nem képesek előre tolni, akkor engem sem fognak. Persze lehetnek induló cég vagy friss domain, és nem volt elég idejük a saját oldalukat megdolgozni, de ez már egy árulkodó jel.

Ha a hirdetésben minden ingyen van, akkor is gyanakodjunk.

A jó Google eredmény pénzbe kerül, és ők is pénzből élnek. Gondolkodjunk hát. Ez nekik miért éri meg?

Linkcserénél lehet, hogy tőlünk nem kérnek pénzt, de azoktól igen, akik linkjét nálunk szeretnék elhelyezni. És nekünk kötelező lesz kirakni olyan linket, ami esetleg a mi weboldalunknak árthat.

Keresőoptimalizálásnál az ingyenes felmérés vagy tanácsadás még belefér, de ha a többi szolgáltatásuk ingyenes vagy feltűnően a magyar árak alatt van, akkor gyanakodjunk.

Előbb utóbb kiderül, hogy mégiscsak fizetni kell, de akkor már annyira benne leszünk a folyamatban, hogy már muszájból is kiadjuk a pénzt. Ha pedig feltűnően alacsony az ár, szinte biztosan nem azt kapjuk a pénzünkért, amit ígértek.

Gyanús, ha a weboldaluk nem profi.

Ha a honlapjuk nem működő linkeket tartalmaz, vagy csak egy oldalból áll és nem one-page. Ha a honlapjuk feltűnően netről összeollózott és sablonszerű, gyanakodjunk.

Gyanús, ha a weboldal túlzottan profinak néz ki.

Mostanában divattá vált a különböző „certificate” plecsnik és oklevelek megjelenítése vagy a netes szabványok logóinak feltüntetése. Nézzünk utána ezeknek bátran.

Fura, ha nincs referencia vagy kamu referenciák vannak a weboldalon.

Ha komolyan pénzt akarunk fektetni honlapunk SEO –jába, érdemes megnézni a referenciákat. Hívjuk akár fel őket. Egy két rosszabb vélemény beleférhet, de a sorozatos negatív visszajelzés árulkodó lehet. És persze kiderül az is, ha nem létező referenciákat tüntettek fel.

Google a barátunk.

A lehető legtöbb paraméterére keressünk rá a kapott spam gyanús levél tartalmából. Nevek, cégnevek, domain végződés, stb. Ha kamu szolgáltatásról van szó, elég hamar rátalálunk egy weboldalra, blogra vagy egy fórumra, ahol beszélnek róla

És a legfontosabb:

A kutyámat sem a szomszédhoz viszem gyógyítani, még akkor sem, ha ötös volt biológiából és minden héten megnézi a Spektrum tv összes állatos műsorát
Mostanában pedig már az is SEO szakembernek hívja magát, aki beírt három darab keresőszót a honlap forráskódjába, pedig a keresőoptimalizálás sokkal összetettebb folyamat.

A SEO egy külön szakterület a honlapkészítés mellett. Az ezzel foglalkozó vállalkozások szakemberei speciális tudással rendelkeznek és folyamatosan frissítik is azt. Az ő szakértelmüket meg kell fizetni.

Szólj hozzá!

Címkék: seo internet honlapkészítés

A bejegyzés trackback címe:

http://varosember.blog.hu/api/trackback/id/tr706248913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.